Powered by MyCoRe


Titel:Newspaper and internet display advertising – co-existence or substitution?
Autoren: Lindstädt, Nadine [Autor]
Prof. Dr. rer. pol. habil. Budzinski, Oliver [Autor]
Dateien:
[Dateien anzeigen]Adobe PDF
[Details]282,4 KB in einer Datei
[ZIP-Datei erzeugen][PlugIn/Viewer Download]
Dateien vom 25.07.2012 / geändert 25.07.2012
URL für Lesezeichen:http://www.db-thueringen.de/servlets/DocumentServlet?id=20775
Kollektion:Publikationen
Status:Dokument veröffentlicht
Sprache:Englisch
Dokumententyp:Fachpublikation » Monographie
Medientyp:Text
Stichwörter:media economics, advertising, complementation, substitution, newspapers, internet
Evaluationstyp:Für die Langzeitarchivierung vorgesehen
Dewey Decimal Classification:300 Sozialwissenschaften » 330 Wirtschaft » 330 Wirtschaft
Andere Dokumente dieser Kategorie
600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften » 650 Management » 658 Allgemeine Betriebsführung
Andere Dokumente dieser Kategorie
Beschreibungen:Abstract:
Newspapers have been experiencing declining circulation figures and diminishing advertising revenues for several years – both effects might pose a threat to the continuing existence of (print) newspapers. In an earlier paper, Lindstädt & Budzinski (2011) argued from a theoretical viewpoint that industryspecific patterns exist that determine substitution or complementation effects between internet and newspaper advertising. It was argued that retail advertising, in particular, may offer a niche for regional/local newspapers that can be expected to present a sustainable segment of complementarity along with the otherwise mostly substitutional advertising markets. This paper empirically tests these hypotheses by analyzing advertising spending data for newspaper and internet display advertising of 13 different industries in the U.S. from 2001-2010. We find evidence for some of the hypotheses. Whereas some industries showed clear substitution effects between internet display and newspaper advertising, the majority of our hypotheses could be only partly rejected: newspaper substitution effects could be observed, however, in the direction to traditional media platforms instead of internet display advertising. For two retail-sub-industries, the hypotheses could not be rejected for the analyzed period.

Diskussionspapier / Technische Universität Ilmenau, Institut für Volkswirtschaftslehre ; 74
ISSN 0949-3859

Übersicht:
Diskussionspapiere / Technische Universität Ilmenau, Institut für Volkswirtschaftslehre
Hochschule/Fachbereich:Technische Universität Ilmenau » Fakultät für Wirtschaftswissenschaften (bis 2013)
Dokument erstellt am: 25.07.2012
Dateien geändert am: 25.07.2012